Saturday, August 21, 2010

Apa Maksud Halal?



Apa maksud halal untuk binatang yang bernama ba.alif.ba.ya? Kalau ba.alif.ba.ya dalam tin pun dilabel halal, macam mana kita nak percaya kehalalan benda-benda lain?

Renung-renungkan dan selamat mengkaji. :P


Regards,

2 comments:

irmaasyura said...

tu la cik aimi..banyak skarang ni yang mainkan hal2 halal ni. psl tu la, gelap hati dh semua org zaman ni.sbb mkn yang tak halal. "doa org yg diterima Allah, adalah org yg menjaga makan nya". tp skrg ni dh byk information kite boleh dpt. eg:www.islam.gov.my, www.halal.gov.my or kt blog Ustaz Abdul Halim Zakaria ni http://urusetialandas.blogspot.com/. -die ni salah sorg panel ESQ JAKIM. selalu dtg bg ceramah kt opis aku ni..byk plak, komen aku ni...

Aimi A.Z said...

itulah cik syura kan, eh silap, puan syura kan? patutlah aku ni gelap hati. huhu. mintak2 dijauhkan. tulah kena banyak membaca. thanks 4 the info. info2 camni kan memang bagus berkongsi. :P

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails