Saturday, July 3, 2010

Teringin Sesuatu yang Manis dan Sedap dan Best dan Sejuk

Bila mulut merasa teringin macam yang diperkatakan itu, mulalah mencari-cari resipi untuk bermain masak-masak. Mulalah menjelajak dari blog ke blog semata-mata mencari sesuatu yang diidamkan. Jadi, jom kita pilih sama-sama apa yang patut saya masak hari ni.

Bila tengok gambar memang sangat terliur. Bila baca bahan pun semua bahan-bahan yang ada kat rumah. Then ada extra point bila ini adalah coklat kek tapi ia eggless, butterless dan milkless. How am I gonna believe it? Jadi saya harus mencuba resipi ini. Adakah hari ini adalah harinya?

Tengoklah coklat kek yang sangat membuat saya terliur. Nyum nyum~


Even though sumber asal resipi ini adalah dari All Recipes tapi sayajumpa resipi ni di Resipi Diana. dan oleh kerana gambar di Resipi Diana lagi menggiurkan, maka gambar itulah yang saya curi. Hehe~ Gambar memang sangat penting dalam mencari resipi. dan banana crumb muffin? Wah, sedapnye. Except for muffin best dimakan panas-panas, tapi mungkin boleh diconsider. Ngeh ngeh~

Banana Crumb Muffin? Yummy~

Tengok gambar pun dah nampak menarik. Tapi.........malas la pulak nak carik fresh strawberries, whipped cream, dan bahan-bahan lain. Nak resipi yang bahan-bahan dah memang ada je. Huhu. Takpe, lain hari akan saya buat juga. Bila harinya belum pasti. Hehe~

Yummylicious!


Jadi, saya ingin meneruskan usaha mencari resipi untuk bermain masak-masak. Jika ada resipi yang dicuba, pasti akan dikongsi resipinya di sini. Resipi jelah dapat dikongsi, makanannya takanak kongsi. Hehe~


Regards,

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails